Blogs Change of Hearts

Blogs Spanje

Na jaren roepen, dat wij ooit buiten de grenzen van Nederland gaan wonen en een mooi pension, B&B of boutique hotel willen runnen, lijken de eerste stappen serieus te zijn gezet.

Oostenrijk zou ooit de place to be worden, maar de focus is verlegd een stuk zuidelijker.

Na ruim 5 jaar de zon op te zoeken in november op het Spaanse Eiland Gran Canaria, en afgelopen vroege voorjaar van 2022 op Kreta, heeft ons doen inzien dat wij goed gedijen bij het warme en zonnige klimaat. De liefde die ontstaan is voor Gran Canaria, de natuur, het Spaanse "tranguilo", de stranden, palmbomen, de Spaanse keuken en het klimaat heeft onze grenzen doen verleggen.

Waar zou je hetzelfde gevoel krijgen als Gran Canaria, maar ook met de ruigheid van de Alpen en waar eventueel wintersport ook mogelijk is in de wintermaanden? Een plek wat ook goed en (nog) goedkoop te bereizen is? Als snel kwamen wij op Andalusië en besloten in oktober 2022 j.l. eens een paar dagen op verkenning te gaan

Volg hier ons avontuur naar wellicht het openen van een B&B of boutique hotel in Zuid-Spanje

Blogs

De afgelopen twee dagen zijn voorbijgevlogen. Dinsdagmiddag zijn we samen met Gijs z'n ouders naar Spanje vertrokken. Twee dagen stonden in het teken van het bezichtigen van ons toekomstige huis en het laten zien van de omgeving aan onze ouders, met genieten van het Spaanse weer en eten natuurlijk niet te vergeten.

Na de teleurstelling van de juridische onderzoeken rondom de villa in Còmpeta, lieten we ons niet ontmoedigen. Ondanks de obstakels waar wij telkens tegenaan lopen blijven wij positief. Nadat het stof van de mislukte aankoop in Còmpeta was neergedaald, namen we de tijd om te reflecteren.

In januari hebben we vol enthousiasme een huis gekocht in het prachtige Spanje, gebaseerd op een reserveringscontract. Dit contract gaf ons zes weken de tijd om het pand juridisch te laten onderzoeken op gebreken, vergunningen en eventuele illegale aspecten. Deze stap is essentieel gebleken, aangezien we al tweemaal hebben ervaren dat Engelse...

We zijn verheugd om te delen dat we weer een stap dichter bij de aankoop van ons droomhuis in Cómpeta zijn! Afgelopen vrijdag hebben we groen licht gekregen van de bank voor de financiering die we hebben aangevraagd. Dit brengt ons een stap dichter bij het realiseren van ons plan om vakantie-appartementen in de door ons aan te kopen villa...

Onze nachtrust was heerlijk en we werden zelfs voor de wekker wakker. Met een vroege start genoten we van een voortreffelijk ontbijtbuffet. Rond half 10 pakten we onze tassen, namen nog snel een kop koffie in de lounge en om kwart voor 10 stond de makelaar keurig voor het hotel, gereed om ons mee te nemen op de 'big day'....

Vanochtend waren we vroeg uit de veren om de gevreesde files voor te zijn op weg van Zweins naar het vliegveld Eindhoven. Om half 6 zaten we al samen in de auto, en rond 8.15 arriveerden we triomfantelijk op het vliegveld. Gelukkig vertrok ons vliegtuig pas om 11, dus hadden we ruim de tijd voor een paar bakken koffie en ontbijt bij La Place....

Huis 1 SayalongaOnze tweede dag begint redelijk vroeg met een lekker ontbijtje en een kop koffie. Omdat we met z'n vieren zijn neemt het best wat tijd om allemaal in de kleren en gewassen te zijn. Gelukkig lukt het ons op tijd bij het eerste meetingpoint te zijn. Hier zien we John weer en spreken de verkopend makelaar....

Vandaag vertrekken we weer vroeg naar Schiphol. Deze keer een behoorlijk reis omdat we onze ouders ook mee gevraagd hebben. We vonden het belangrijk en ook leuk dat zij een beeld krijgen van waar wij uiteindelijk terecht zouden komen. Onze eerste stop is Nunspeet om Cees op te halen, vervolgens naar Haarlem om Cockie op te pikken. Aangezien we om...